Na obsah stránky

Český systém kvality služeb

www.csks.cz
Plus pro nové zážitky

Vyhledávání

 

Co nového v A. T. I. C. ČR?

6. 6. 2017 | COT business

TuristPropag 2017

Ve dnech 27. 4. – 1. 5. 2017 se na Výstavišti Lysá nad Labem uskutečnil II. ročník soutěže tištěných turisticko-propagačních materiálů TuristPropag. Partnerem soutěže byla i letos A. T. I. C. ČR.
K soutěži přispěla seminářem na téma „Spolupráce s travel blogery a influencery“, vedeným lektorkou Veronikou Hradilíkovou a přednáškou na téma „Autorský zákon“, o němž hovořila Soňa Nikodýmová. Soutěžní přehlídku TuristPropag spolu s partnery pořádá společnost Zlatý pruh Polabí. Do druhého ročníku vydavatelé přihlásili 182 produktů ve 12 kategoriích. Uděleno bylo také pět zvláštních cen.

ČSKS z pohledu pracovníků TIC

Asociace turistických informačních center se obrátila na své členy s dotazníkem, jehož cílem bylo zjistit, jak pracovníci infocenter hodnotí Český systém kvality služeb (ČSKS). Dotazník vyplnilo 176 infocenter a zde přinášíme jeho výsledky: • Na otázku „Co víte o Českém systému kvality služeb?“ odpovědělo 45 % TIC, že jsou v systému certifikováni, či alespoň přihlášeni, dalších 10 % jej znalo po stránce fungování a 40 % vědělo o jeho existenci a případně i to, že jsou některá TIC v systému zapojena.

  • Otázka „Jak jste se dozvěděli o existenci a zavádění ČSKS?“ přinesla následující odpovědi: 47 % respondentů se dozvědělo o ČSKS z naší asociace, 30 % od krajských koordinátorů ČSKS, 7 % z médií, 5 % od kolegů a 4 % z destinačního managementu, zbytek odjinud.
  • Na otázku směřující k budoucnosti certifikace TIC v ČSKS plánuje 32 % tazatelů certifikaci obnovit a udržovat dále a dalších 10% se chce do ČSKS buď přihlásit, nebo je přihlášeno, 42 % nebude do ČSKS své TIC přihlašovat, certifikaci neobnoví, nebo neplánuje, 12 % není rozhodnuto, zbytek odpověděl jinak.
  • V otázce hodnocení „Co vám přineslo zapojení v ČSKS?“ jsme zaznamenali 52 % nezapojených TIC, která nemohla zapojení v ČSKS hodnotit, pro 11 % to přineslo zlepšení práce, rozšíření dovedností a zajímavou zkušenost, pro dalších 16 % to byla zejména zajímavá zkušenost, někdy rozšířená o spokojenější návštěvníky, jindy o rozšíření dovedností a pro 4 % rozšíření dovedností. Naopak 7 % TIC to nic nepřineslo a 2 % to přineslo pouze vyšší administrativu ve vztahu k očekávání.

Pro dokreslení je potřeba rovněž uvést, že cca 110 infocenter (cca 38 % členské základny asociace) se do průzkumu nezapojilo. Lze předpokládat, že tato TIC v systému ČSKS nejsou zapojena.

Informační centrum 2017

Po roce odmlky uskuteční A. T. I. C. ČR soutěž popularity turistických informačních center. Soutěž ve spolupráci s asociací zajistí společnost Kam po Česku, na jejíchž webových stránkách proběhne hlasování, a kde budou rovněž umístěny informace o infocentrech. Soutěž bude zahájena v úterý 20. června a potrvá do čtvrtka 31. srpna 2017. Svůj hlas bude moci každý poslat jednomu z více než 400 certifikovaných informačních center, tedy takovému, které má v oblibě, které mu pomohlo, příjemně překvapilo na cestách atp. Hlasovat je možné pouze jednou z jedné IP adresy. Vítězná turistická informační centra s nejvyšším počtem platných hlasů v každém z krajů budou slavnostně vyhlášena a oceněna.

17.8.2017 11:38:42 | přečteno 1417x | Ing. Iveta Stará
 
facebookRSS
Integrovaný operační programEvropský fond pro regionální rozvojMinisterstvo pro místní rozvoj
load