Na obsah stránky

Český systém kvality služeb

www.csks.cz
Plus pro nové zážitky

Vyhledávání

 

Jaký byl Holiday World 2017?

8. 3. 2017 |  COT business

Areál holešovického Výstaviště v Praze hostil v únoru 26. ročník veletrhu cestovního ruchu Holiday World a 11. ročník gastronomického veletrhu Top Gastro & Hotel.

Vystavovatelský mix

Letošní ročník veletrhu Holiday World se nesl ve znamení více či méně patrných změn. Tak kupříkladu neměl partnerskou zemi, která by dala charakter jeho doprovodnému programu, slavnostnímu večeru či inzerci, nýbrž partnerský region. Tím se stal Moravskoslezský kraj. Jeho expozici o rozloze 100 m2 našli návštěvníci ve vstupní Veletržní hale. Stánek lákal zájemce na výlety a dovolenou v regionu s poznáváním historie v podobě hradů, zámků a kulturních památek nebo pozvánkami na industriální památky. Veletržní halou se také nesly lidové písně v podání folklorního souboru Ševčík. Jinak se v této části veletrhu návštěvníci opět setkali s koktejlem namíchaným z expozic tuzemských regionů, cestovních kanceláří a agentur, prodejců turistického vybavení apod.

Střední hala Průmyslového paláce byla zaplněna velkými expozicemi turistických centrál (Česko, Indonésie, Maroko, Sasko, Polsko, Praha aj.) a nechyběl ani tradiční touroperátorský triumvirát ESO travel -America Tours - Kovotour plus, letos doplněný o Čedok, který se na veletrh vrátil po několikaleté přestávce. Navrátilcem byla rovněž CK Neckermann, která vystavovala v sousedním Pravém křídle. Spektrum vystavovatelů v této části doplňovali menší vystavovatelé, z kterých můžeme zmínit České dědictví UNESCO či vydavatelství C. O. T. media. To zde mimo jiné pokračovalo v oslavách svého 20. výročí a partnery zvalo na sklenku sektu.
Pravé křídlo Průmyslového paláce pak jako obvykle obsadily se svými stánky zahraniční destinace. Mezi největší patřily expozice Slovenska, Turecka, Slovinska, Chorvatska a některých italských regionů. Na návštěvníky zde čekaly i expozice Thajska, Indie, Kuby, Dominikánské republiky či Palestiny, která byla partnerem slavnostního večera veletrhu. Novým vystavovatelem bylo Mexiko. Celkově se letos na veletrhu představili vystavovatelé ze 45 zemí.

Bez náramku ani ránu

S porozuměním je třeba kvitovat snahu pořadatelů získat větší kontrolu nad tím, kdo a kdy na veletrh přichází. Bylo veřejným tajemstvím, že v uplynulých letech veletrh ve dnech pro odborníky navštívilo mnohem více lidí, než kolik bylo vydáno visaček. Letos poprvé tak vystavovatelské visačky doplnily papírové náramky, bez kterých nebyl nikdo do expozic vpuštěn. Nápad dobrý, jen by bylo pro příště dobré vysvětlit náležitě pravidla hry členům ostrahy, kteří příchozí „lustrovali“ u vchodů. Chování některých „tvrdých hochů“ by bylo pochopitelné při umravňování opilých a agresivních hokejových fandů, ne však u vystavovatelů, kteří za účast na akci na veletrhu platí nemalé peníze.

Doprovodný program

Odborný doprovodný program měl letos dva hlavní dodavatele. Jednak agenturu CzechTourism, která v sérii přednášek představila své marketingové plány, vysvětlila přínos Českého systému kvality služeb, nastínila plány vybraných zahraničních zastoupení či prezentovala novinky projektu Česko jede. Podobně jako měsíc předtím na veletrhu v Brně. To je možná i důvod, proč na některé z prezentací zavítalo méně zájemců. Druhým partnerem pro organizaci doprovodného programu byla iniciativa Travel Massive, konkrétně její pražská sekce. Ta zorganizovala páteční maraton přednášek, v kterých se účastníci seznámili s nuancemi spolupráce s influencery, dozvěděli se o novinkách v oblasti moderních technologií využitelných v destinačním (i jiném) marketingu apod. Škoda jen, že (možná vinou minimální propagace doprovodného programu) tuto bezplatnou možnost načerpat nové know-how využila jen malá část vystavovatelů. S vybranými částmi doprovodného programu se můžete detailněji seznámit prostřednictvím článků na portálu iCOT.cz.

O víkendu se pak výstaviště zaplnilo cestování lačnou veřejností. Na tu krom nabídek jednotlivých vystavovatelů čekala také tradiční soutěž Zájezdy za milion, v které mohli získat slevové kupony v hodnotě 5-10 000 Kč na příští hlavní turistickou sezonu. V Křižíkově pavilonu E mohli také navštívit World Film. Šlo o víkendovou přehlídku autogramiád, vystoupení cestovatelů a prezentace jejich nových dobrodružství, premiér nových filmů a cestovatelských výstav fotografií. Lidé se mohli setkat třeba s Ewou Farnou nebo Jaroslavem Svěceným.

Levé křídlo Průmyslového paláce bylo vyhrazeno gastronomickému veletrhu Top Gastro & Hotel. Ten se letos konal po jedenácté, a přestože proběhl v komornější podobě, návštěvníci měli opět příležitost seznámit se s novinkami v produktech a službách pro restaurace a hotely.

17.8.2017 13:09:40 | přečteno 1160x | Ing. Iveta Stará
 
facebookRSS
Integrovaný operační programEvropský fond pro regionální rozvojMinisterstvo pro místní rozvoj
load