Na obsah stránky

Český systém kvality služeb

www.csks.cz
Plus pro nové zážitky

Vyhledávání

 

»Q« představuje ověřenou kvalitu

srpen 2018 | Gastro &Hotel Profi revue

O kvalitních službách v cestovním ruchu a o projektu Český systém kvality služeb jsme si povídali s ředitelkou agentury CzechTourism Monikou Palatkovou. 

Gastro &Hotel Profi revue  - rozhovor s paní Palatkovou, obrázek se otevře v novém okně

1. Cestovatelé čím dál častěji vyhledávají kvalitní služby v cestovním ruchu. V jejich poskytování může pomoci hoteliérům a restauratérům také Český systém kvality služeb, můžete tento projekt představit a říci, co je jeho cílem?

Český systém kvality služeb (ČSKS) je certifikační projekt vhodný pro všechny organizace v cestovním ruchu, kterým záleží na dalším rozvoji a posilování své pozice na trhu. Cílem ČSKS je předat manažerům a podnikatelům patřičné know-how o řízení kvality, které posléze využijí k neustálému zlepšování služeb, ať už se jedná o ubytování, stravování, golf, zimní sporty, služby cestovních kanceláří a agentur, turistických informačních center, organizací veřejného a neziskového sektoru a podobně. Organizace, které splní patřičné náležitosti, získají certifikát a také výsadu užívat značku kvality „Q“. S tou se (v její různé grafické obdobě) mohou lidé setkat i v zahraničí. Obdobné systémy totiž úspěšně fungují třeba také v Německu, Velké Británii nebo Francii. Značka „Q“ je pro mnohé turisty vodítkem toho, že se setkávají s organizací, která usilovně pracuje na zkvalitňování servisu vůči zákazníkům.

2. Jaké výhody poskytuje členům Český systém kvality služeb? Proč je "dobré" nechat se certifikovat?

Na základě našich zkušeností můžeme říci, že udělení certifikátu ČSKS zlepšuje pověst organizací a motivuje zaměstnance k lepším výkonům. Zapojeným organizacím systém umožňuje postupně nabýt odborné i praktické znalosti z oblasti řízení kvality ve službách. Úspěšné organizace získají mezinárodně srovnatelnou značku „Q“, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb. Organizace s ní mohou aktivně pracovat při své propagaci. Zároveň je certifikát ČSKS oceněním práce všech zaměstnanců organizace. 

Výhodou je, že v současnosti je certifikace bezplatná a organizace do ní musejí investovat pouze svůj čas. Dalším plusem je, že značku kvality aktivně komunikujeme v médiích. Loňská podzimní kampaň ČSKS rezonovala hlavně v on-line podobě. Vznikl nový web www.sluzbyQ.cz zaměřený na koncové zákazníky.

3. Snaží se ČSKS také o osvětu v kvalitě služeb v České republice?

Svým způsobem ano. Nechali jsme například vytvořit nové fotografie a především animovaná videa nesoucí poselství „Takhle NE!“. Pomocí nich ukazujeme případy mnohdy stále nedostatečné úrovně služeb v naší republice. Snažíme se přimět lidi k zamyšlení, jak by měly kvalitní služby vypadat. 

...

Celý rozhovor o ČSKS si přečtěte zde


30.8.2018 16:09:06 | přečteno 1123x | Mgr. Lenka Davidová
 
facebookRSS
Integrovaný operační programEvropský fond pro regionální rozvojMinisterstvo pro místní rozvoj
load