Na obsah stránky

Český systém kvality služeb

www.csks.cz
Plus pro nové zážitky

Vyhledávání

 

České hory za sebou mají vydařenou sezonu plnou sněhu

11.4.2019 | ttg.com

Provozovatelé lyžařských středisek si letošní zimu většinou pochvalují. Délka sezony byla tentokrát spíše kratší, ale díky dostatku sněhu vyzněla pozitivně. Většina horských středisek zaznamenala mírně vyšší návštěvnost než v loňském roce.

Především díky příznivým sněhovým podmínkám, sílící české ekonomice a investicím do rozvoje skiareálů se návštěvnost českých hor každoročně zvedá. „Oproti loňské sezoně se sice návštěvnost zvedla jen o tři procenta, ale poslední tři zimy byly z dlouhodobého hlediska nadprůměrné,“ vysvětluje Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek ČR (AHS). Na návštěvnost měl vliv dostatek sněhu v lednu a únoru, kdy se návštěvníci rozmělnili do více středisek po celé republice. Pozitivní trend je patrný i na tržbách, které se podařilo navýšit o 5 % oproti loňské sezoně. Na druhou stranu je třeba zmínit letošní výrazný nárůst nákladů – například v oblasti energií a mezd zaměstnanců. Podle aktuálních analýz generují tuzemská horská střediska pro veřejné rozpočty roční přínosy ve výši 13 mld. Kč, přičemž vytvoří téměř 37 tis. přepočtených plných ročních pracovních úvazků.

...

TTG české hory, obrázek se otevře v novém okně

S cílenou propagací českých hor začala agentura CzechTourism již v roce 2015 a od té doby ji pravidelně zařazuje do svých marketingových plánů i díky velmi dobře nastavené spolupráci s Asociací horských středisek. V roce 2018 realizovaná Analýza potenciálu horských středisek a bike resortů pro rozvoj turismu v Česku založená na signalizačních datech mobilních operátorů ukázala vzrůstající oblibu českých hor u zahraničních návštěvníků. Ve srovnání s obdobnou studií realizovanou v roce 2015 se podíl zahraničních návštěvníků zvýšil na 34 % (10% nárůst). Vzrůstá i absolutní počet návštěvníků českých hor, konkrétně o 1,5 mil. návštěvníků oproti roku 2015 na celkových 11,9 mil. návštěvníků v roce 2018.

„Získaná data z analýzy dokazují, že dlouhodobě realizované aktivity agentury CzechTourism na podporu návštěvnosti horských středisek mají reálný efekt a prostřednictvím sítě zahraničních zastoupení se tak daří české hory prezentovat jako vhodné místo pro rodinnou dovolenou mezi zahraničními návštěvníky,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism. Obě organizace nadále pokračují ve své spolupráci i v rámci projektu Český systém kvality služeb, ve kterém je pro horská střediska zavedený samostatný technický standard.

Přečtěte si celý příspěvek zde.




12.4.2019 11:52:35 | přečteno 625x | Ing. Nikola Slováková
 
facebookRSS
Integrovaný operační programEvropský fond pro regionální rozvojMinisterstvo pro místní rozvoj
load